De communicatietraining gaat over de manier waarop we met elkaar communiceren en hoe dat bewuster kan
We communiceren de hele dag en we zijn ons er vaak niet van bewust hoe we overkomen. De manier waarop we communiceren wordt bepaald door onze normen en waarden en de omgevingsfactoren.
Luid gepraat en geinen onderling kan leuk zijn, maar de gevolgen zijn soms desastreus. Een collega die iedere keer in de maling genomen wordt, kan zich onzeker voelen. Of iemand in het team durft niet om hulp te vragen, omdat hij bang is om uitgelachen te worden. Onveilige werksituaties en burn-outs kunnen het gevolg zijn.
De medewerkers zijn het visitekaartje van een bedrijf
Als een medewerker regelmatig contact heeft met klanten, wil je er zeker van zijn dit contact positief is. Niet iedereen weet hoe hij of zij met klanten of klachten moet omgaan. Voorkom dat je een klant kwijtraakt omdat iemand zich openlijk heeft geïrriteerd aan die ‘zeur’.
Inhoud van de training
Tijdens deze training vertel ik over de verschillende soorten communicatie en wat het effect is van de manier waarop we communiceren. Er ontstaat meer begrip voor de eigen normen en waarden en voor die van anderen.
Met de aanvullende modules is het mogelijk om dieper in te gaan op beroepshouding en omgaan met agressie. Jouw medewerkers leren dat klanten, collega’s en leidinggevenden ook maar gewoon mensen zijn met hun eigen ‘gedoe’ en krijgen tips over hoe ze daarmee om kunnen gaan.
Doelen van de training
- Je herkent de verschillende soorten communicatie
- Je begrijpt waarom mensen een ander wereldbeeld hebben
- Je weet wat het effect is van aannames
- Je ontdekt de communicatie die je kunt verbeteren
- Je leert om feedback te geven en te ontvangen
- Je kunt aan anderen uitleggen wat het effect is van de verschillende manieren van communiceren
- Je leert de verschillende soorten agressief gedrag herkennen en hoe je hiermee om kunt gaan