Jouw veiligheidskundige, trainer & vertrouwenspersoon
voor het kleine MKB

De veiligheidskalender triggert en geeft de preventiemedewerker overzicht

De preventiemedewerker heeft nogal wat veiligheidsacties te doen in een jaar.

Omdat dit meestal naast het reguliere werk moet, schieten die acties er vaak bij in.
Uiteindelijk zijn er steeds minder triggers op de werkvloer en komt de veiligheid in het geding. Daarbij wordt de werkvloer vaak een rommeltje. Het is immers druk en daardoor is er ook minder aandacht voor orde en netheid. 

Een kalender maakt het natuurlijk niet minder druk op de werkvloer, maar het helpt wel om goed overzicht te krijgen en te triggeren op gebied van veiligheid.

De preventiemedewerker bepaalt, liefst samen met de medewerkers, hoe vaak een actie nodig is en zet deze in de kalender. Door de vakjes, die automatisch kleuren, krijgt de deze meteen een goed beeld van de verdeling van de acties. 

Dan eigen logo erin, uitprinten (in kleur natuurlijk) en in de kantine ophangen. 

De preventiemedewerker zet dezelfde acties in de eigen digitale agenda om die momenten vrij te houden en om zich goed voor te kunnen bereiden. 

Acties overslaan of doorschuiven wordt minder gemakkelijk, de kalender hangt immers voor iedereen zichtbaar aan de muur. Een actie hoeft meestal niet lang te duren en de preventiemedewerker hoeft ook niet alles alleen te doen. Delegeren mag! 

De kalender is gewoon een handige extra trigger!

Dit wil ik ook!


 
E-mailen
Bellen
Info
Instagram
LinkedIn