NRdoet
Communicatie & Assertiviteit

Communicatie & Assertiviteit

Communicatie- en assertiviteitstraining voor iedereen op de werkvloer. 


Lid van branchevereniging OOM? Dan kun je vergoeding krijgen!


Vaak zijn we ons niet bewust van de manier waarop we communiceren en de invloed die dit heeft op onze omgeving.


Tijdens deze training werken we samen aan het ontwikkelen van bewustere  communicatie en het effectief geven en ontvangen van feedback.

De medewerkers zijn het visitekaartje van een bedrijf.


Als een medewerker regelmatig contact heeft met klanten, wil je er zeker van zijn dit contact positief is. Niet iedereen weet hoe hij of zij met klanten of klachten moet omgaan. Voorkom dat je een klant kwijtraakt omdat iemand zich openlijk heeft geïrriteerd aan die ‘zeur’.


Inhoud van de training


De training richt zich op het ontwikkelen van bewustere communicatie en assertiviteit.


Deelnemers leren effectief feedback geven en ontvangen, hun boodschap duidelijk en doelgericht over te brengen én zelfverzekerd op te treden in verschillende situaties.


Tijdens het tweede dagdeel kunnen de deelnemers met een trainingsacteur de geleerde vaardigheden in de praktijk brengen.


De focus ligt op het ontwikkelen van zelfvertrouwen, assertiviteit en respectvolle communicatie.



Doelen van de training


  • Je herkent de verschillende soorten communicatie.
  • Je begrijpt waarom mensen een ander wereldbeeld hebben.
  • Je weet wat het effect is van aannames.
  • Je ontdekt de (mis)communicatie die je kunt verbeteren.
  • Je leert om feedback te geven en te ontvangen.
  • Je weet hoe je LSD kunt toepassen en hoe 'rapport maken' werkt.
  • Je kunt op een zelfverzekerde en respectvolle manier voor je eigen belangen opkomen.
  • Je leert de verschillende soorten agressief gedrag herkennen en hoe je hiermee om kunt gaan.


symbool info
  • In-company
  • 2 dagdelen van 3,5 uur
  • Max 2 weken tussen beide dagdelen
  • 6 tot 12 deelnemers
  • Inclusief trainingsacteur
  • Certificaat


€ 1750

per organisatie


GEMAKKELIJKER COMMUNICEREN EN ZELFVERZEKERD OPTREDEN




We helpen je om bewust te worden van je communicatiestijl en de impact ervan op anderen.

Je leert je boodschap duidelijk en doelgericht over te brengen, zowel naar klanten als collega's. Het is belangrijk dat je zelfverzekerd en assertief kunt communiceren zonder anderen te kwetsen of jezelf te verliezen.


Een belangrijk onderdeel van de training is het geven en ontvangen van feedback.

Dit is een waardevol hulpmiddel voor persoonlijke groei. We oefenen om op een respectvolle manier feedback te geven die anderen motiveert en helpt groeien. Ook leer je hoe je feedback kunt ontvangen zonder defensief te reageren, zodat je jezelf kunt blijven ontwikkelen.


In dagdeel 2 is er een speciale sessie met een trainingsacteur. Dit biedt een veilige omgeving om je communicatievaardigheden te oefenen en te verbeteren.


Verder werken we aan het vergroten van je zelfvertrouwen, zodat je stevig in je schoenen staat in verschillende situaties. Je wordt je bewust van de gewenste beroepshouding van het bedrijf en leert deze vanuit je eigen motivatie te belichamen, wat ook bijdraagt aan klantgerichtheid.


We benadrukken dat assertiviteit niet gaat om domineren, maar om respectvol opkomen voor je eigen behoeften en grenzen, terwijl je ook rekening houdt met die van anderen.


Kortom, we helpen je om assertiever en effectiever te communiceren, zowel binnen als buiten het bedrijf.



unsplash